ساعت دماسنج

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

بسم الله - سلام -

منظور از "بيت" در "اهل البيت" در آيه تطهير سوره احزاب "خانه خدا کعبه" است.

آيه 33 از سوره 33 (چهار تا 3 - خانه چهارگوشه کعبه – در هر گوشه مکعب سه يال !!!!) .

خانه اي که در آن پيامبر پدر است و بانوان ايشان مادرند.منظور پاک نمودن جامعه مومنين از ناپاکي است.هشدار به زنان پيامبر و رفتار مومنين با ايشان است.همچنانکه در آيه 53 فرموده است : "...ذلکم اطهر لقلوبکم و قلوبهن...".آيات سوره احزاب را متصل و تا پايان بخوانيم.

مشابه با اين مفهوم در سوره انفال آمده است.که در هر حال بيان کننده اراده به تطهير قلوب مومنين دارد.در آيه 11 سوره انفال ميفرمايد...ليطهرکم به و يذهب عنکم رجز الشيطان و ليربط علي قلوبکم...و آيات 34و 35 که ميفرمايند"...عن المسجد الحرام و ماکانوا اوليائه ان اوليائه الا المتقون..." و "...ما کان صلاتهم عند البيت الا مکاء و تصديه ..." . مومنين اولياء و اهل کعبه هستند نه مشرکين و کافرين.

جالب است بدانيم که فقط در همين دو سوره "اولوا الارحام" و همراه با "في کتاب الله" آمده است.در سوره انفال آيه 75 و در سوره احزاب آيه 6 . مومنين برادران و خواهران حقيقي هستند.

اين اولوا الارحامي در کتاب خدا ثبت است.ارواح پاک و الهي مومنين قرابت حقيقي دارند.

در سوره انفال فرموده است :"...سالقي في قلوبهم الرعب ..." و در سوره احزاب :"...قذف في قلوبهم الرعب...".اين دو باهم سازگارترند.صيغه هاي مفرد. ولي در سوره آل عمران فرموده "سنلقي في قلوب الذين کفروا الرعب... ".به صيغه جمع آمده است.تفاوت "سالقي" و "سنلقي" و هماهنگي با "قذف".

البته در سوره حشر نيز "قذف في قلوبهم الرعب" آمده ولي "اولوا الارحام" نيامده است.

والسلام

پاسخ

سلام ، ممنونم که اظهار نظر کرديد.ولي گفتارتان غير صحيح و اشتباه است.زيرا دلالت آيه 33 سوره احزاب بر فضيلت اهل بيت (ع) از حقايق غير قابل انکاري است که با آسمان و ريسمان بافتن مغرضان و دشمنان اهل بيت (ع) تغيير نخواهد يافت.اهل سنت و مخالفان اهل بيت (ع) به ويژه وهابيان اجير شده استکبار براي تأويل واژه اهل بيت دست به هر کاري زده و هر از چند گاهي معنا و مفهوم جديدي را مطرح مي کنند که نه با اصول عقلي سازگار است و نه با آيات و روايات معصومين (ع).در قرآن کريم دو بار از اهل بيت سخن به ميان آمده که هر دو مربوط به بستگان پيامبر الهي است. يکي در آيه 73 سوره هود که فرمود : قَالُواْ أَتَعْجَبِينَ مِنْ أَمْرِ اللّهِ رَحْمَتُ اللّهِ وَبَرَكَاتُهُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ إِنَّهُ حَمِيدٌ مَّجِيد.که همه مفسران معتقدند اين آيه درباره خانواده حضرت ابراهيم (ع) است. ديگري همين آيه 33 سوره احزاب است که در باره بستگان مخصوص رسول خدا (ص)است.تا کنون کسي واژه اهل بيت را به اهل مکه و يا اهل ايمان معني نکرده است که پدرش حضرت محمد و مادرشان همسران پيامبر باشد.اگر دليل روايي داريد ارائه دهيد و الا صرف ادعا مقبول نخواهد بود. اين ها ( اگر حسن ظن داشته باشيم و نگوييم که ماموريت براي فراکني دارند) تنهاذوقيات و تفسير به راي است.در قرآن کريم چنين نظرهايي مردود شمرده شده و ظلم به خدا محسوب گرديده است.در آيه 21 سوره انعام آمده : و من اظلم ممن افتري علي الله کذبا او کذّب بأياته انّه لايفلح الظالمون. و در آيه 144 همين سوره فرمود : فمن اظلم ممن افتري علي الله کذبا ليضل الناس بغير علم ، ان الله لايهدي القوم الظالمين.