mp3 player شوکر

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

بسم الله
سلام

روايات بايد با قرآن سنجيده شوند نه برعکس.رعايت اتصال و ترتيب آيات در هر سوره و ترتيب سور و کليت قرآن محک قابل قبولي براي فهم قرآن ميباشد؟

اتفاقا آيه 73 سوره هود که فرمود : قَالُواْ أَتَعْجَبِينَ مِنْ أَمْرِ اللّهِ رَحْمَتُ اللّهِ وَبَرَكَاتُهُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ إِنَّهُ حَمِيدٌ مَّجِيد.

هم گوياي اين است که اهليت خانه خدا ساخته شده توسط ابراهيم عليه السلام از همان موقع ميزان اهليت مومنين است.

والسلام

پاسخ

با سلام، اولا منظور من از ارائه حديث، ارائه مدرکي در برابر قرآن نيست. بلکه احاديثي است که قرآن را تفسير مي کنند. ما بجاي رجوع به تفسير افرادي چون شعبي، سمرة بن جندب، ابوهريره و امثال ذلک که بعضا از مبغضين اهل بيت(ع) و از منافقان بوده اند و با اغراض سياسي دست به تاويل قرآن زده اند، لازم است به سرچشمه علم و دانش ، يعني به خاندان عصمت و طهارت که نوادگان رسول خدا(ص) هستند مراجعه کنيم و تفسير واقعي قرآن را از آن ها بياموزيم.ثانيا رعايت اتصال و ترتيب آيات را مطرح کردي که شايد مرادت همان " سياق آيات " باشد. لازم است بداني که سياق آيات سوره احزاب در باره همسران رسول خدا(ص) و اندرزها و سفارش هاي خدا به آنان است که گر چه برخي از آن ها بعد از رحلت پيامبر(ص) آن ها ناديده گرفته و بر خلاف دستور صريح قرآن عمل کرده اند، ولي در مجموع اشاره اي به مومنان و اهل مکه و اهل ايمان نيست.بلکه در پرانتز مطالب مربوط به همسران رسول خدا(ص)، مطلبي در خصوص اهل بيت آن حضرت گفته شد که خود رسول خدا(ص) آن را تفسير و حتي افراد اهل بيت(ع) را بر شمرد.گفتم اگر براي اين برداشت ناصحيح خود دليلي از آيات و روايات داريد ارائه دهيد.