سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب نوشت سید تقی واردی

دوشنبه 17 خرداد ، هیئتی از علمای شیعه بحرین دیداری از مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی داشتند .ریاست آنان را حجت الاسلام والمسلمین حاج سید مجید مشعل  رئیس " المجلس الاسلامی العُلمائی " بر عهده داشت و بقیه افراد که تعدادشان سه نفر بود ، عبارت بودند از : حجج اسلام آقایان : علی المتغوی ( عضو مجلس اسلامی و نایب رئیس« الجمعیـة التوعیة الاسلامیة » )  ، فاضل الزاکی ( از اعضای مجلس اسلامی ) و الدقاق ( عضو مجلس اسلامی و مسئول مدرسه علمیه اطهار ) .
علما بحرین
این حضرات پس از بازدید از بخش های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ، وارد مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی شده و با بنده و مدیر ساماندهی اطلاعات جناب حجت الاسلام حسین حسن زاده به گفت و گو نشستند.

در این نشست حجت الاسلام سید مجید مشعل ضمن معرفی مختصر جمعیت « المجلس الاسلامی العُلمائی » و نقش بارز آن در شیعیان کشور بحرین و کشورهای جنوبی حوزه خلیج فارس ، خواستار اطلاعات و آشنایی بیشتر از تجربیات مرکز ما در پژوهش های کاربردی در حوزه ساماندهی و مدیریت اطلاعات اسلامی شد.             

ما نیز در غیاب مسئول مرکزمان ( جناب آقای یعقوب نژاد ) فعالیت های پژوهشی محققان مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی در حوزه ساماندهی اطلاعات ، از جمله اصطلاح نامه نویسی ، فرهنگ نامه نویسی و نمایه سازی منابع اسلامی را برای آنان تشریح کردیم. هم چنین آنان را با محصولات مکتوب و نرم افزاری مرکز ، از جمله کتاب فرهنگ نامه اصول فقه که به تازگی در نمایشگاه کتاب تهران مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته بود ، آشنا نمودیم.

شایان ذکر است که خبر تدوین اصطلاح نامه علوم اسلامی ( که برای نخستین بار در جوامع اسلامی توسط مرکز انجام می گیرد ) برای مهمانان بحرینی بسیار خوشحال کننده و تحسین برانگیز بود. 


ارسال شده در توسط سید تقی واردی