سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب نوشت سید تقی واردی

فشار بر شیعیان مظلوم کشور عربستان هم چنان ادامه دارد و در این میان روحانیان ، مبلغان و امامان جمعه و جماعات بیش از گروه های دیگر مورد اذیت و آزار ماموران دولت سعودی قراردارند.

در روز های اخیر ، نیروهای امنیتی کشور عربستان سعودی یک روحانی برجسته شیعه در شهر مدینه را به بهانه‌ای واهی زندانی کردند.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "راصد "، نیروهای امنیتی عربستان سعودی شیخ "کاظم العمری " یکی از روحانیان برجسته شیعه در مدینه منوره را دستگیر کردند.
بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی سعودی با این بهانه که وی به فروشنده‌های دوره‌گرد اجازه داده تا در مزرعه پدرش کار کنند، این روحانی را بازداشت کردند.

                                                                  


بنا بر این گزارش، یک گروه از نیروهای امنیتی شهر مدینه و تعدادی از نیروهای شهرداری این شهر به مزرعه « شیخ محمد علی العمری » " در محله "العوالی " حمله کردند. بهانه این افراد این بود که تعدادی از فروشنده‌های دوره‌گرد بدون مجوز در این مزرعه کار می‌کردند.
به گفته شاهدان عینی، حمله به این مزرعه بدون هیچ اعلام قبلی صورت گرفت.
این مزرعه به یک مسجد و دفتر کار شیخ "محمد علی العمری " متصل است. این دفتر یکی از برجسته‌ترین مراکز شیعه در مدینه است و روزانه ده‌ها هیئت از شیعیان از مناطق مختلف از این دفتر بازدید می‌کنند.
بنا بر این گزارش، نیروهای امنیتی سعودی در حمله به این مزرعه، پلاکاردها و پوسترهایی که روی آنها شعارهای حسینی نوشته شده بود را پاره و تعدادی از آنها را مصادره کردند. در این حمله که بدون مجوز رسمی صورت گرفت، نیروهای امنیتی عربستان شیخ کاظم فرزند شیخ عمری را بازداشت کردند. ( منبع خبر : سایت الف به نشانی : http://alef.ir/1388/content/view/79747/  )
شایان ذکر است که ما در همان لحظه دستگیری روحانی فوق الذکر در مدینه منوره بوده و از نزدیک شاهد ماجرا بودیم.کاروان ما برای حضور در جمع شیعیان مظلوم مدینه منوره و اظهار محبت و مودت به آنان ، عصر روز دو شنبه 11 مرداد 1389 مطابق با 21 شعبان 1431 و دوم آگوست 2010 میلادی وارد باغستان شیخ عمری شد که برای نخستین بار با تعداد زیادی از نیروهای پلیس و تعداد زیادی از کارگران شهرداری مواجه شدیم که مشغول چانه زنی با حجت الاسلام والمسلمین شیخ کاظم عمری پسر آیت الله شیخ محمد علی عمری بودند و از حاضران در آن جا پرسیدیم که موضوع چیست ؟ گفتند : دولت عربستان از این که در باغستان شیخ عمری توسط شیعیان خرید و فروش انجام می گیرد و تعدادی مغازه برای خرید سوغاتی بازدیدکنندگان در آن جا راه افتاده ناراحت و خشمگین است و می خواهد به هر صورت ممکن آن هارا تعطیل کند.
متاسفانه در آن هجوم ، بسیاری از اجناس و امتعه دستفروشان جزء توسط ماموران پلیس و کارگران شهرداری ضبط و به غارت برده شد و اساسا خرید و فروش را در آن جا تعطیل و ممنوع نمودند و شیعیان را از حداقل آزادی محروم ساخته و فرزند پیشوای کهنسال آنان جناب شیخ کاظم عمری را دستگیر و با خود بردند و هم اینک که دو هفته تمام از آن می گذرد آزادش نکردند.
بیایید همگی دعا کنیم در این ماه خدا ، ماه مبارک رمضان این روحانی خدوم و تمامی دستگیر شدگان و زندانیان ( اعم از زایران ایرانی و اتباع عربستانی ) از بازداشتگاه ها و زندان ها آزاد و در کنار خانواده خویش قرار گیرند. « اللهم فُک کل اسیر ».

ارسال شده در توسط سید تقی واردی