سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب نوشت سید تقی واردی

آیت الله شیخ محمد حسن احمدی فقیه یزدی ، از مدرسان حوزه علمیه قم و از اساتید معروف دانشگاه و یکی از نمایندگان صاحب نام مقام معظم رهبری در دانشگاه بر اثر سانحه رانندگی در مسیر اصفهان - یزدی وفات یافت و روح پاکش در ماه مبارک رمضان به اعلی علیین پیوست.

ضمن تسلیت این مجتهد خدوم و پُر تلاش حوزه علمیه و استاد مبرز دانشگاه به حضرت ولی عصر امام زمان (ع) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای و خانواده آن مرحوم ، خبر ذیل را به نقل از خبر گزاری فارس به اطلاع می رسانم :

فارس: آیت‌الله حاج میرزا محمدحسن فقیه یزدی در مسیر اصفهان ـ یزد بر اثر سانحه تصادف، جان خود را از دست دادند.
فرزند آیت‌الله احمدی فقیه یزدی اظهار داشت: پیکر مطهر آیت‌الله حاج میرزا محمدحسن فقیه یزدی در شهر قم و در جوار بارگاه حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده می‌شود اما یک روز قبل از تشییع در قم، مراسم تشییع جنازه‌ای نیز از سوی مردم یزد برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام احمد احمدی فقیه یزدی افزود: مراسم تشییع امروز، هشتم شهریور ماه جاری از میدان شهدا (امیرچخماق) یزد به سمت امامزاده جعفر (ع) برگزار می‌شود و پس از آن به قم منتقل می‌شود.
وی با اشاره به علت فوت این عالم فرزانه اظهار داشت: ایشان روز یکشنبه برای سخنرانی در برنامه‌ای در یزد عازم این استان بودند که در راه و در مسیر اصفهان ـ یزد بر اثر سانحه رانندگی، جان خود را از دست دادند.
آیت‌الله حاج میرزا محمد حسن احمدی فقیه یزدی از مدرسان مشهور حوزه علمیه قم بود.
ایشان از شاگردان حضرات آیات گلپایگانى، اراکى، محقق، فکور، حاج شیخ مرتضى حائرى، طباطبایى سلطانى بروجردى، بهاءالدینى و میرزا هاشم آملى به شمار می‌رفت.
این عالم ربانی همواره از حامیان نهضت امام خمینی و انقلاب اسلامی ایران بود و خود و خانواده‌اش دارای سوابق مبارزاتی هستند.
از جمله‌ تلاش‌های آن مرحوم در مقام استادی، مراقبت ویژه از برخی نخبگان حوزه بود که اینک بعضى از آنان به تدریس درس خارج و یا سطح مشغولند و در بین آنان افرادى هستند که به مقام اجتهاد رسیده‌اند.
این استاد بزرگ حوزه از ابتداى نهضت انقلاب اسلامى، همواره با امام خمینى (ره) همگام بود و در تحقق آرمان‌هاى ایشان، تلاشِ نیکو داشت و در پی فعالیت‌‌های سیاسی به همراه همسر و بعضى از فرزندانشان از سوى ساواک دستگیر و زندانى مى‌شد.
از این عالم ربانی تالیفاتی چون احکام القرآن (سلسله درس‌هاى دوره تخصصى علوم قرآن در حوزه‌ علمیه قم)، حاشیه بر مناسک شیخ اعظم انصاری، حاشیه بر سراج العباد شیخ اعظم انصارى، تعلیقه بر بخشى از عروة الوثقى، حاشیه بر منتخب المسائل مرحوم سید طباطبایى یزدى، مقدمه و تعلیق بر قاعده لاضرر مرحوم میرزاى نایینی، حاشیه بر مناسک امام خمینى (ره)، شرح حدیث بیستم از اربعین حضرت امام و رسالة فی طلوع الفجر فی اللیالی المقمرة به جای مانده است.
آیت‌الله حاج میرزا محمدحسن فقیه یزدی در سال 1330 دیده به جهان گشود و پس از سال‌ها ارائه خدمات ارزنده به اسلام و انقلاب در سن حدود 60 سالگی دیده از جهان فروبست.

گزارش تکمیلی:از پیکر مطهر این روحانی و مجتهد نامور پس از تشییع با شکوه در شهر یزد ، در شهر مقدس قم نیز تشییع با شکوهی در روز سه شنبه 9 شهریور 1389 مطابق با 20 رمضان المبارک 1431 به عمل آمد و علاوه بر خیل روحانیان و اهالی شهر مقدس قم و شهر دار العباده یزد ، تعدادی از مراجع عظام و مجتهدان صاحب نام و هم چنین استاندار و سایر مسئولان عالی رتبه استان و شهر مقدس قم شرکت داشتند.

تشییع جنازه از مسجد امام حسن عسکری (ع) آغاز و به حرم مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) ختم گردید و پس از خواندن نماز بر پیکر وی توسط آیت الله العظمی وحید خراسانی ، در حرم مطهر دفن گردید.روحش شاد.

 


ارسال شده در توسط سید تقی واردی