سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب نوشت سید تقی واردی

بیست و دوم اسفند ، روز بزرگداشت شهدا است . در چنین روزی در سال 1358 هجری شمسی حضرت امام خمینی (ره) بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی بنیاد شهید انقلاب اسلامی را به وجود آورد و از آن زمان این روز به " روز شهدا " معروف گردیده و وفاداران به انقلاب و نظام اسلامی از شهدای گرانقدر میهن که به فرموده حضرت امام خمینی (ره) چشم و چراغ ملتند تجلیل می کنند.

 

ما نیز ضمن یاد آن سرو بخون خفته های میهن و سبکبالان وادی نور و گرامی داشت مقام و منزلت آنان ، با ارائه چند حدیث کوتاه در باره شهید ، نسبت به آن دلاورمردان جاوید ادای احترام می کنیم : 

1) قال رسول الله صلی الله علیه و آله : یعطی الشّهید ستّ خصال عند اوّل قطره من دمه : یکفّر عنه کلّ خطیئه ویری مقعده من الجنه و یزوّج من حور العین و یؤمّن من الفزع الاکبر و من عذاب القبر و یحلّی حلّه الایمان.

یعنی : رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود : 1- با اولین قطره خون او تمام گناهانش بخشیده می شود. 2- جایگاه خود را در بهشت می بیند. 3- از حوریان با او ازدواج می کنند. 4- از وحشت بزرگ روز قیامت در امان می باشد. 5- از عذاب قبر ایمن است. 6- به زیور ایمان آراسته می گردد.(کنز العمال، ج4، ص410، حدیث1152)

 2) سُئل النّبی صلی الله علیه و آله : مابال المومنین یفتنون فی قبورهم الّا الشّهید؟ فقال : کفی ببارقه السّیوف علی راسه فتنهً.

یعنی : از پیامبر اکرم سوال شد : چگونه است که همه مومنین در قبر مورد سوال و امتحان قرار می گیرند مگر شهید؟

حضرت فرمود : امتحانی که در زیر برق شمشیر داده است، برای او کافی است.(کنز العمال، ج4،ص407، حدیث11138)

 3) قال رسول الله صلی الله علیه و آله : یشفع الشّهید فی سبعین من اهله.

یعنی : پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود : شهید هفتاد نفر از بستگان خود را شفاعت می کند.(کنز العمال، ج4، ص401، حدیث 11119)

 مناسب است در این جا مروری بر گزیده های سخنان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ( حفظه الله تعالی ) درباره شهید و شهدا که در مناسبت های مختلف بیان فرموده اند ، داشته باشیم :

 شهید جانش را فروخته و در مقابل آن، بهشت و رضای الهی را گرفته است که بالاترین دستاوردهاست. به شهادت در راه خدا، از این منظر نگاه کنیم. شهادت، مرگ انسانهای زیرک و هوشیار است که نمی گذارند این جان، مفت از دستشان برود و در مقابل، چیزی عایدشان نشود.

-----------------------------

 شهدا، علاوه بر مقامات رفیع معنوی، که زبانها و قلمها از توصیف آن و چشم و دلها از مشاهده آن ناتوانند، مشعلدار پیروزی و استقلال ملتند و حق بزرگ آنان بر گردن ملت، بسی عظیم است.

-----------------------------

 پرچم عروج انسان به بام معنویت که امروز در گوشه و کنار دنیا برافراشته می شود، در حقیقت پرچم امام ما و شهیدان اوست. آنها زنده اند و روز به روز زنده تر خواهند شد.

 ------------------------------

من اکنون به پدران و مادران، همسران و فرزندان، خواهران و برادران و دیگر کسان شهدای عزیز و جانبازان و اسراء و مفقودین درود می فرستم و اعلام می کنم که آنان در رتبه و شان معنوی، بلافاصله پشت سر عزیزان فداکار خویشند.

 ( بر گرفته از سایت " شناخت رهبری " به نشانی http://leader-khamenei.com/home.html)

 

 

 


ارسال شده در توسط سید تقی واردی