سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب نوشت سید تقی واردی

الف – مشخصات

نام : سید تقی واردی .

تولد : 4 / 12 / 1338 ، شهرستان ساری .

نام پدر : آقا سید علی .

ورود به حوزه : سال 1349 .

ورود به حوزه علمیه قم : 1355 .

محل سکونت : قم

تلفن : 09127513248

پست الترونیکی : waredi@gmail.com

 

سوابق تحصیلی

تحصیلاتم را از مکتب خانه ای در روستایمان آغاز کردم و دروس کلاسیک را تا راهنمایی ادامه دادم .  مقدمات دروس حوزه را در مدرسه علمیه حاج مصطفی خان شهرستان ساری با مدیریت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید رضی شفیعی و مقدمات تکمیلی و سطوح مختلف و دروس خارج فقه و اصول را در حوزه علمیه قم طی کردم .

برخی از اساتید سطوح مختلف حوزه که از محضرشان استفاده کردم ، عبارتند از حجج اسلام حضرات :مدرس افغانی در سیوطی ، مغنی و حاشیه ، شماعی در مغنی ، محقق دامغانی در لمعه ، اعتمادی در رسائل وکفایه ج 1 ، مححق داماد و بنی فضل در مکاسب ، معرفت در علوم قرآنی ،دوستی در بدایة الجکمة ، صالحی مازندرانی در نهایة الحکمة و کفایة الاصول ج 2 ، سبحانی تبریزی در درایة و هم چنین یک دوره کامل دروس خارج اصول فقه  در نزد مرحوم آیت الله صالحی مازندرانی و حدود یازده سال دروس خارج فقه در محضر حضرت آیت الله جوادی آملی و دو سال در محضر آیت الله نوری همدانی تلمذ نمودم .

دوره آموزش عمومی دفتر تبلیغات اسلامی که دروس بزرگانی چون مقام معظم رهبری ، شهید بهشتی ، شهید باهنر ، آیت الله خزئلی و چند نفر دیگر از شخصیت های علمی و سیاسی در سال های 59 و 60 در شهر مقدس قم برگذار شده بود ، گذراندم و در دومین دوره آموزش عالی دفتر تبلیغات اسلامی قم حضور یافتم و پس از چهار سال تحصیل و تلاش ، در سال 1368 با مدرک پایان سطح فارق التحصیل شدم .

voa5c00osme14lftp5c.jpg

در محضر آیت الله هاشمی رفسنجانی

  

در همین سال جذب بخش تحقیقاتی دفتر تبلیغات اسلامی گردیدم و با همکاری چند تن از دوستان ، ساماندهی اطلاعات علوم ومعارف اسلامی به "روش نمایه سازی " را برای نخستین بار در حوزه علمیه قم پایه گذاری کردیم و پس از یک سال فعالیت ، مسئولیت نمایه سازی را این مرکز را برعهده گرفته و تعدادی از مجموعه آثار بزرگان ( شهید مطهری ، مقام معظم رهبری ، آیت الله جوادی و آیت الله حسن زاده )و بسیاری از مجلات و نشریات کشور ( از سال 1367 تا 1375 ) را نمایه سازی کردیم .

در سال 1373 مدیریت بانک اطلاعات علوم و معارف اسلامی را برعهده گرفته و تا آخرین ماه سال 1385 آن را ادامه دادم و از آغاز سال 1386 مجددا مسئولیت گروه پژوهشی نمایه سازی و فهرست نگاری مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی را برعهده گرفتم .  

در طی دوره های آموززشی حوزه و آموزش عالی دفتر تبلیغات اسلامی و یا در ایام فعالیت کاری در معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات ، دوره های آموزشی چندی را پشت سر گذاشتم که برخی از آن ها عبارتند از : کلام ، منطق ، فلسفه ، علوم قرآنی ، حدیث شناسی ، زبان عربی ، مدیریت ، ویراستاری و رایانه .

 

نویسندگی : از زمانی که در دروس اساتید حوزه حضور یافتم ، تلاشم براین بود که درس ها را بنویسم و بعد آن ها را تحقیق کرده و سپس پاکنویس کنم . مخصوصا در درس های خارج فقه و اصول فقه را سعی کردم به صورت مرتب بنویسم و هم اینک چندین دفتر دست نوشته از آن دوران دارم .

همین زمینه ای شد تا دست به قلم شوم و مقالاتی برای روزنامه ها و سپس مجلات بنویسم و از سال 1377 نوشتن کتاب را آغاز کردم و نخستین کتابم " خاندان عصمت ( علیهم السلام ) " است . پس از آن سه مجموعه زندگی نامه ائمه معصوم (ع) برای شرکت بیمه ایران نوشتم که در تیراژ بالا منتشر شد . بعد از آن ، کار نوشتن کتاب ها و مقالات مجلات را یکی بعد از دیگری را ادامه دادم که بیشترشان در موضوع تاریخ اسلام می باشند  .

در سال 1386 پایان نامه سطح 3 حوزه تحت عنوان " موقیعیت همسران پیامبر(ع) در حکومت امیرمومنان (ع) " را نوشتم و با نمره ممتازی قبول گردیدم و برای سطح 4 اقدامات اولیه را انجام دادم .

به کار رایانه ای علاقه دارم و علاوه بر طراحی و راه اندازی چند نرم افزار ، چند وبلاگ را تجربه کردم که آخرینش همین وبلاگی است که ملاحظه می فرمایید.

 

 


ارسال شده در توسط سید تقی واردی