سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب نوشت سید تقی واردی

 

بسم الله الرحمن الرحیم  

یا مقلب القلوب والابصاریا مدبر اللیل و النهاریا محول الحول والاحوال

حول حالنا الی احسن الحال

 

            

بار دیگر عید باستانی نوروز از راه رسید و دشت و دمند را پُر از لاله و گل نمود و بوی بهاری ، دل های آدمیان را سرمست از طبیعت بکر خدایی کرد . 

 آری ، جشن نوروز فرا رسید و با ربیع اسلامی در هم آمیخت و بهار طبیعت را در بهار معنویت عجین نمود و انسان را به توانایی و قدرت لایزال الهی به شگفتی وا داشت . 

من این عید گرانمایه را به ملت شریف و سربلند ایران ، به ویژه به رهبر فرزانه و فاطمی نژاد آن یعنی آیت الله خامنه ای تبریک و شاد باش عرض می کنم و برای مردم بیدار و هوشیار کشور و مسئولان و دست اندرکاران امور مملکتی آرزوی موفقیت و بهروزی دارم . 

بهره مندی از عید و در واقع درک حقیقی آن نیاز به تمهیدات و مقدماتی دارد که مهمترینش صیقل دادن جسم و روح از ناپاکی ها و نا خالصی هاست . امام علی بن ابی طالب (ع) در حدیثی فرمود : کل یوم لایعصی الله فیه فهوعید.
یعنی : هر روزی که در آن نافرمانی خداوند نشود آن روز ، عید است.(نهج البلاغه، حکمت 428 )

امام جعفر صادق (ع) نیز فرمود : هرگاه عید شود غسل کن ، پاکیزه ترین جامه هایت را بپوش و با خوشبو ترین عطر ها خود را معطر ساز و خوب است آن روز را روزه باشی . ( وسائل الشیعة ، ج5 ، ص288 ). 

                                                        

در پایان ، توجه عزیزان را به نکاتی چند در حرمت و قداست این عید سرور آفرین جلب می نمایم : 

1) حلال و حرام خدا همیشگی است و استثنا پذیر نیست . بدین جهت دید و باز دید ها ، ما را از واجبات ( مانند نماز و... ) باز ندارد و به گناه ( مانند دروغ ، غیبت ، اختلاط نامحرمان در مجلس واحد ، گوش دادن به موسیقی های حرام و... ) نکشاند .  

2) در دید و باز دیدها قصد قربت نموده و در درجه اول از پدر و مادر و بستگان نزدیک شروع کنیم و سپس به همسایگان و دوستان و همکاران و سایران سرایت دهیم . 

3) بسیاری از بیماری ها از خوردنی هاست . تلاش شود در این ایام در خوردن و آشامیدن زیاده روی نکنیم . علاوه بر این که پُر خوری کسالت آور است و حال و هوای عبادت را از انسان سلب می کند . 

4) بازاریان و فروشندگان انصاف را مراعات و به بهانه شب عید ، کالا و اجناس را گران نفروشند . زیرا ایام عید ایام دوستی و مهربانی به یکدیگر است ، نه چپاول و غارتگری . 

5) متمکنان و سرمایه داران به فکر تهی دستان و بیچارگان باشند و به طور ناشناخته به آنان کمک های مالی نموده تا آنان نیز به مانند سایرین در این عید شاد باشند .


ارسال شده در توسط سید تقی واردی