سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب نوشت سید تقی واردی

 ماه صفر به مانند ماه محرم الحرام ماه عزاداری  و سوگواری شیعیان است . هم اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و هم ایام رحلت جانسوز رسول خدا (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) در این ماه قرار دارد .

بیستم صفر ، اربعین شهدای کربلای و زیارت جابر ین عبد الله انصاری ( از صحابه نامدار رسول خدا (ص) و ائمه معصومین (ع) در کربلا ) و بازگشت اسیران واقعه عاشورا از ایام اسارت کوفه و شام در همان روزهای غمزده به کربلاست .

اما رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) در 28 صفر سال 11 هجری قمری در مدینه منوره به وقوع پیوست و علت آن مسمومیت آن حضرت در جریان جنگ خندق توسط یک زن یهودی بود که به آن حضرت گوشت مسموم خورانیده و پس از چند سال اثرش آشکار گردید.

شهادت امام حسن مجتبی (ع) نیز در 28 صفر سال 50 هجری قمری در مدینه منوره  به وقوع پیوست. آن حضرت را نیز زنی از همسرانش به نام جعده بنت اشعث مسموم و به شهادت رسانید.

اما شهادت امام رضا (ع) در آخرین روز ماه صفر سال 203 هجری قمری در طوس ایران به وقوع پیوست . مامون ( هفتمین خلیفه عباسی ) در بازگشت از خراسان به سمت بغداد ، دو شخصیت با نفوذ خلافت خویش را از میان برداشت. اول ، فضل بن سهل ( ذوالریاستین ) را توسط ایادی اش در حمام سرخس ترور کرد و او را از بین برد و سپس در طوس خراسان با دستان خویش امام ابوالحسن الرضا (ع) را مسموم و مظلومانه وی را به شهادت رسانید و ننگ و لعنت ابدی را برای خویش خرید.

این ایام ماتم و عزا را به صاحب و سرورمان حضرت حجت بن الحسن (عج) و هم چنین به رهبر معظم انقلاب اسلامی و به علمای اعلام و به عموم شیعیان و محبان اهل بیت (ع) و به هم میهنان ارجمند تسلیت و تعزیت عرض می کنم و از خدای بزرگ می خواهم ما را از پیروان واقعی آن بزرگواران و اسوگان عالم هستی قرار دهد .   


ارسال شده در توسط سید تقی واردی