سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب نوشت سید تقی واردی

در ایام مسافرت تابستانی به شهرستان ساری ، توفیقی حاصل شد تا باهماهنگی سازمان حج و زیارت استان مازندران برنامه سفر زیارتی و عبادی عمره برایم فراهم و مقدماتش با یاری خداوند متعال مهیا گردید .

مسئولین محترم سازمان حقیر را به عنوان روحانی کاروان عمره مفرده به شرکت زیارتی رحمتیان ساری معرفی نمودند.  در جلسه توجیهی و تبلیغی روز جمعه ( بیستم مرداد ) حضور یافتم و درباره موقعیت مسجد الحرام و خانه خدا و هم چنین آمادگی سفر به حج و عمره و اعمال عمره مطالبی را بیان  و به پرسش های زایران پاسخ دادم . در هفته بعد ، روز جمعه بیست وهفتم مرداد نیز جلسه دوم برگزار شد و در آن نیز در باره زیارت رسول خدا (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هم چنین در باره اعمال عمره و محرمات احرام مطالبی را بیان کردم . دو روز بعد یعنی 31 مرداد 1385 کاروان زایران به سوی سرزمین وحی پرواز  و پس از فرود در جده  و طی مسیر بین جده و مدینه ،  دیدگان همه به دیدن مرقد مطهر رسول خدا (ص) روشن و توفیق زیارت مرقد منور آن پیامبر الهی را به دست آوردند. هم چنین  توفیق زیارت قبرستان بقیع  و برخی از اماکن زیارتی و عبادی نیز نصیبشان گردید . حقیر با چند روز تاخیر ، در مدینه منوره به آنان پیوستم و موجب مسرت و خوشحالی شان گردیدم . سرانجام پس از یک هفته اقامت در مدینه منوره ، با دلی آکنده از حزن و اندوه این شهر مقدس و به یادماندنی را ترک و در ششم شهریور پس از محرم شدن در مسجد شجره ، عازم مکه معظمه شدیم  و خانه خدارا از نزدیک زیارت و طواف نموده و خدای بزرگ را در کنار خانه اش شکر کردیم . پس از آن ، اعمالی چون سعی بین صفا و مروه، تقصیر و طواف نسا از جمله برنامه های ما بود و از جاهای دیدنی و مذهبی چندی مانند غار حرا ، غارثور، وادی عرفات ، سرزمین منا ، قبرستان ابی طالب ، شعب ابی طالب ، مولد النبی ، کوه ابو قبیس و... دیدن نموده و تک تک آن هارا برای زایران توضیح دادم و به اندازه بضاعتم زایران را راهنمایی کردم .

سرانجام در 14 شهریور 1385 با پرواز از جده به سوی وطن برگشته و در فرودگاه دشت ناز ساری فرود آمدیم . اللهم ارزقنا حج بیتک الحرام ، فی عامی هذا و فی کل عام .   


ارسال شده در توسط سید تقی واردی
<      1   2