سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب نوشت سید تقی واردی

دوستان ، امسال نیز روز 22 بهمن در کشور ما ایران عزیز گرامی داشته شد و مردم ولایتمدار این دیار آن را بسان سال های گذشته جشن گرفتند و بعد از راهپیمایی و شادمانی ، به شکرانه این ایام الله واقعی در مصلا های نماز جمعه حضور یافته و نماز با شکوه جمعه را بجا آوردند.

من این جشن بزرگ مردمی را که رنگ و بوی دینی و مذهبی یافته و در جان و روان ایرانیان سریان و جریان پیدا کرده است ، تبریک عرض می کنم و بهروزی و سربلندی را برای هم میهنان عزیز از خدای مهربان مسئلت می نمایم.

  به راستی مراسم جشن امسال فرق هایی با سال های گذشته داشته و در حقیقت متمایز از تمام مراسم هایی بود که در گذشته برگزار می گردید و انبوه جمعیت آن قدر فراوان بود که تخمین زدن آن کار مشکلی محسوب می گردد.

نمایی از راهپیمایی مردم تهران

این پدیده میمون و سیره حسنه مردم ایران از چند جهت قابل توجه و تحلیل است که به برخی از آن ها اشاره می کنم:

1) این سیل جمعیت پاسخ طبیعی به جریان فتنه و نفی وابستگی به غرب است که در سال گذشته کوشیده بود برای نظام جمهوری اسلامی خللی ایجاد و کشور را به سمت و سوی دشمنان قسم خورده انقلاب سوق دهد.مردم هم در نهم دی پارسال و هم در 22 بهمن پارسال و امسال میثاق خدشه ناپذیر خود را با نظام و رهبری جمهوری اسلامی تجدید کرده و بار دیگر دست رد بر سینه نامحرمان زده و دشمن را مایوس کردند.

2) ملت ایران در شادی و شادمانی امسال خود تنها نبود و ملت دیگر ، بلکه ملت های دیگر عالم اسلام به خاطر سرنگونی دیکتاتور دست نشانده مصر نیز با آن هم نوا و هم صدا بودند. بالاخره مصریان نیز راه خود را شناخته و سعادت کشور خویش را در رهایی از یوق استعمار و استکبار یافته اند و با یک قیام جانانه حکومت 30 ساله حسنی مبارک مزدور را سرنگون کردند و همین امر در بهجت ، سرور و ابتهاج ملت مسلمان ایران تاثیر فزاینده ای داشت.

راهپیمایی تهران

3) وعده الهی در زایل شدن باطل و پیروز شدن حق در حال تحقق است.ملل عالم که روزی آمریکا و اسرائیل را شکست ناپذیر می پنداشتند ، هم اکنون با چشمان خود می بینند که جبهه استکبار چگونه ناتوان و کم رمق شده و به سراشیبی افتاده و دیگر قدرت نگهداشت وابستگان خود را ندارد و بسا کیان خود آن ها در معرض خطر و حتی نابودی قرار گرفته است.رژیم اشغالگر قدس از نهضت اسلامی مردم مصر به شدت ناراحت و مضطرب است و رهبران جنایت پیشه آن هر شب کابوس نابودی خویش را در خواب می بینند و مترصد روزی هستند که به دست پیروان حضرت محمد (ص) به دریا ریخته شده و یا در خشم مردم مظلوم فلسطین بسوزند و نابود گردند و خواری و ذلت صهیونیست های جنایت کار بر همگان آشکار گردد.

4) رهبری خردمند جمهوری اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای ( حفظه الله تعالی ) نه تنها قادر به رهبری و مدیریت معنوی و حکومتی کشور بزرگ ایران است و در این چند سال گذشته آن را از حوادث روزگار به خوبی نگه داشته است ، بی تردید توانایی رهبری و مدیریت فرامرزی را نیز دارد و به نیکی می تواند شیعیان جهان و بلکه مسلمانان عالم را رهبری کرده و آنان را به کمال و سعادت رهنمون گرداند.   


ارسال شده در توسط سید تقی واردی

بسم الله الرحمن الرحیم

   یا مقلب القلوب و الابصار ، یا مدبر اللیل و النهار ، یا محول الحول والاحوال ، حول حالنا الی احسن الحال   

 

 


در آغاز سال جدید ، خدای بزرگ را بسی سپاس می گویم که توفیق درک سال نو را به ما عنایت نموده و فرصت دیگری برای تهذیب نفس و گام برداشتن در خودسازی و صفای باطنی به ما ارزانی بخشید و فضای دیگری برای حیات و زندگی در این کُره خاکی در اختیار ما گذاشت .                     

بجاست سخنم را با درود و سلام بر ساحت قدسی پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) و ارواح طیبین امامان معصوم و اهل بیت عصمت و طهارت ( علیهم السلام ) شروع کنم و درود و سلام ویژه خویش را نثار جان جانان و قطب عالم امکان ، حضرت مهدی صاحب زمان (ع) نموده و به پیروان و شیعیانش ، از جمله ملت قهرمان ایران و رهبر فرزانه آنان حضرت آیت الله خامنه ای ( حفظه الله تعالی ) ادای احترام نمایم .

 

      

اما در باره سال جدید ، شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی گفت :

بامدادان که تفاوت نکند لیل و نهار        خوش بود صحرا و تماشای بهار

صوفی از صومعه گو خیمه بزن بر گلزار          که نه وقتست که در خانه بخفتی بیکار

بلبلان وقت گل آمد که بنالند از شوق        نه کم از بلبل مستی تو ، بنال ای هشیار

آفرینش همه تنبیه خداوند دلست             دل ندارد که ندارد به خداوند اقرار

این همه نقش عجب بر در و دیوار وجود              هر که فکرت نکند نقش بود بر دیوار

در حقیقت آغاز فصل بهار ، آغاز طراوت و حیات تازه ای است که خدای سبحان نصیب انسان ها و همه موجودات عالم می نماید و روح و روان آدمی را سرمست از زیبابایی های طبیعت کرده و انسان را به زندگی و رویای های بزرگ آن امیدوار می نماید. به همین جهت عید سعید نوروز تبریک و تهنیت دارد .

من نیز به نوبه خود این جشن باستانی و این آیین ایرانی را به تمامی هم میهنان عزیز و ایرانیان مقیم خارج کشور و تمامی کسانی که برای عظمت و سربلندی این مملکت تلاش و فعالیت می کنند و از نام ایران و جمهوری اسلامی خوشحال و خرسند می گردند ، تبریک و تهنیت عرض می کنم.

ملت ایران ملت نجیب و اصیلی است و در طول تاریخ چند هزار ساله خویش ثابت نمود که بدون اتکاء به هیچ قدرت بیرونی و تنها با تکیه بر قدرت ایمانی و ملی خویش استوار و برقرار مانده و از اعتبار و حیثیت خود دفاع نموده است و دسیسه های خارجیان و بدخواهان تاثیری در عزم و اراده وی نداشته و نخواهد داشت. 

این ملت صبور و مقاوم در سال گذشته امتحان سخت و توان فرسایی را پشت سرگذاشت و از گردنه های خطرناک زیادی عبور نمود و الحمد لله رب العالمین در عین تحصیل موفقیت های بزرگ و ستودنی و گرفتن نمره قبولی عالی ، دست رد بر سینه تمامی نامحرمان و بدخواهان زد و به خواسته ها و نیات شیطانی آنان« نه » محکمی گفت .

ایرانیان سلحشور در سال 1388 مورد هجمه های سنگین جنگ نرم و جنگ سخت دشمنان بیرونی و خائنان درونی قرار گرفت و مدتی درگیر دفع فتنه های نامردان و ستمگران بود ولی به حول و قوه الهی و با استعانت از بقیة الله و ولی خدا در زمین ، حضرت حجت بن الحسن (ع) و درایت های بی بدیل رهبر معظم انقلاب اسلامی از تمامی گردنه ها ، گرفتاری ها و دام های رنگارنگ دشمنان رهایی یافت و با پیروزی و سربلندی وارد سال تازه گردید. طوبی لهم و حُسن مآب.

ایران اسلامی برای تبدیل شدن به اسوه و نمونه کشورهای اسلامی راه درازی در پیش دارد و برای تحقق آن تلاش ها و همت های زیادی مورد نیاز است که بی تردید با دستان توانای جوانان این مرز و بوم عملی خواهد بود و هر سال شاهد شکوفایی بیشتر و بهتری خواهیم شد. 

خوشبختانه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جدید را سال « همت مضاعف و کار مضاعف » نامید تا زمینه مناسبی برای پیشرفت ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه ها و عرصه های مختلف زندگی باشد .

من سال جدید را سال پیشرفت ، بهروزی و سربلندی ملت شهید پرور ایران می دانم و از خدای بزرگ می خواهم همه مارا به توفیقات بزرگتر و سعادتمندی بیشتری عنایت نماید و زیارت و همراهی امام غایب شیعیان ، حضرت مهدی صاحب زمان (ع) را نصیب ما نموده و در ظهور فرجش تعجیل نماید.



ارسال شده در توسط سید تقی واردی

بی تردید شب نهم ربیع از شب های فرح بخش و شادمانی شیعیان است ، ولی از این که علت چنین جشن و شادمانی چیست ، شاید اتفاق نظری بین مورخان نباشد. برخی تصور می کنند که جشن و شادمانی شیعیان بخاطر قتل خلیفه دوم ، عمر بن خطاب است که به دست یک ایرانی جسور به نام فیروز ابولؤلؤ در مدینه منوره ترور و زخمی گردید و پس از چند روز بیماری در چنین شبی مرد.

( برای آگاهی بیشتر از این دیدگاه به این نشانی مراجعه نمایید http://shia-news.com/fa/pages/?cid=16207 )

 اما برخی دیگر از علما و مورخان شیعه چنین نظری ندارند و اصولا قتل عمربن خطاب را در نهم ربیع صحیح نمی دانند . زیرا معتقدند که وی در دهه سوم ماه ذی حجه مجروح و چند روز بعد جان داد .

این دسته از شیعیان معتقدند که علت اصلی جشن و شادمانی شیعیان در شب نهم ربیع ، آغاز امامت حضرت حجت بن الحسن (ع) دوازدهمین و آخرین امام شیعیان است که پس از شهادت پدر ارجمندش حضرت امام حسن عسکری (ع) در هشتم ربیع سال 260 هجری قمری به امامت شیعیان رسید و شب نهم ربیع نخستین شب امامت آن حضرت می باشد.

حضرت مهدی (ع) گرچه نایب پدرش امام حسن عسکری (ع) و آخرین حجت خدا در روی زمین است ولیکن بنا بر مشیئت الهی و مصالح امت اسلام از دیده ها پنهان و در پسِ پرده غیبت قرار گرفت تا آن زمانی که مشیئت خدای متعال بر ظهور و قیام آن حضرت تعلق گیرد.

از آن پس ، آن امام همام قیام کرده و حکومت الهی واحده را در سراسر جهان بر قرار می کند و عدل و قسط را ( همان گونه که جدش رسول خدا (ص) پیش گویی کرده بود ) در میان انسان ها استوار می سازد.

در باره ظهور و قیام آن حضرت نصوص فراوانی وجود دارد که از فرط کثرت کسی را یارای انکارش نیست و به همین جهت نا پاکان و ناپاک زادگان برای ایجاد شک و شبهه در آن ها ، اقدام به تاویل و تفسیر های نا پسند و نا مقبول نموده تا از این طریق اذهان حقیقت طلبان را مشوه سازند.

در حالی که اشارات قرآن کریم و تصریحات روایات متواتر از پیامبر خاتم (ع) و امامان معصوم (ع) آن قدر فراوان است که نیاز به ادله و شواهد و قراین ندارد و جز بد طینتان و منافقان و وهابیان مزدور کسی نمی تواند در آن ها شک و تردید نماید.

در این جا به برخی از روایاتی که علمای اهل سنت نقل کرده اند اشاره می کنیم تا برای آنانی که هنوز در گمراهی و ضلالت به سر می برند و بجای مکتب اهل بیت (ع) ، از مذهب ها و مکتب های ساختگی و واهی پیروی می کنند ، هشدار و عبرت انگیز باشد :

 1 -  عن النبی الاکرم صلی الله علیه و آله و سلم فی بیان حتمیة ظهور المهدی علیه السلام انه قال : " لو لم یبق من الدنیا الا یوم لبعث الله عزوجل رجلا منا یملؤها عدلا کما ملئت جورا " .

یعنی : از پیامبر خدا (ص) در حتمیت و قطعیت ظهور حضرت مهدی (ع) روایت شد که فرمود : اگر از دنیا باقی نماند مگر یک روز ، همان روز خدا مردی از ما ( اهل بیت علیهم السلام ) را بر می انگیزاند تا زمین را از عدالت سرشار کند همان گونه که از ظلم و جور پُر شده بود.

 2 - قال النبی صلی الله علیه و آله و سلم : " لا تقوم الساعه حتی یلی رجل من اهل بیتی یواطی اسمه اسمی " .

 3 - قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم : ان علیا امام امتی من بعدی و من ولده القائم المنتظر اذا ظهر یملا الارض عدلا و قسطا کما ملئت جورا و ظلما ، و الذی بعثنی بالحق بشیرا و نذیرا ان الثابتین علی القول بامامته فی زمان غیبته لا عز من الکبریت الاحمر ، فقام الیه جابر بن عبدالله الانصاری ، فقال : یا رسول الله لولدک القائم غیبه ، قال : ای و ربی لیمحص الذین آمنوا و یمحق الکافرین ، یا جابر ان هذا الامر من امر الله و سر من سر الله مطوی من عباد الله فایاک و الشک فیه فان الشک فی امر الله عزوجل کفر " .

 4 -  تقول ام سلمه : " ذکر رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم المهدی فقال هو من ولد فاطمه " . 5 - یقول سلمان الفارسی : " دخلت علی رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و اذا الحسین بن علی علی فخذه و هو یقبل عینیه و یلثم فاه و هو یقول انت سید ابن سید اخو سید ، انت امام ابن امام اخو امام ، انت حجه ابن حجه اخو حجه و انت ابو حجج تسعه تاسعهم قائمهم " .

 6 - عن الامام الرضا علیه السلام انه قال : " الخلف الصالح من ولد الحسن بن علی العسکری هو صاحب الزمان و هو المهدی سلام الله علیهم " .

 7 - قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم : ابشرکم بالمهدی سیبعث فی امتی فی الوقت الذی تکون فیه الامه فی حاله اختلاف و زلل ، ثم یملا الارض عدلا و قسطا کما ملئت ظلما و جورا ، و یرضی منه اهل السماء و اهل الارض و یسرون به ...

8 - یقول الامام الرضا علیه السلام : " لا دین لمن لا ورع له و ان اکرمکم عندالله اتقاکم ای اعملکم بالتقوی ، ثم قال ان الرابع من ولدی ابن سیده الاماء یطهر الله به الارض من کل جور و ظلم و هو الذی یشک الناس فی ولادته و هو صاحب الغیبه فاذا خرج اشرقت الارض بنور ربها و وضع میزان العدل بین الناس فلا یظلم احد احدا ...

 9 - عن علی ( علیه السلام ) انه قال : " سیاتی الله بقوم یحبهم الله و یحبونه و یملک من هو بینهم غریب فهو المهدی احمر الوجه یشعره صهوبه یملا الارض عدلا بلا صعوبه یعتزل فی صغره عن امه و ابیه و یکون عزیزا فی مرباه فیملک بلاد المسلمین بامان و یصفو له الزمان و یسمع کلامه و یطیعه الشیوخ و الفتیان و یملا الارض عدلا کما ملئت جورا فعند ذلک کملت امامته و تقررت خلافته و الله یبعث من فی القبور فاصبحوا لا تری الا مساکنهم و تعمر الارض و تصفو و تزهو الارض بمهدیها و تجری به انهارها و تعدم الفتن و الغارات و یکثر الخیر و البرکات و لا حاجه لی فیما اقوله بعد ذلک و منی علی الدنیا السلام.

( منابع این احادیث را بخاطر فراوانی در کتب اهل سنت نقل نکردم و زحمت آن را بر عهده محققان و کاربران عزیز می گذارم تا آنان نیز در ثواب این مطلب شریک و سهیم باشند ) 


ارسال شده در توسط سید تقی واردی

حدیثی که از رسول خدا (ص) در باره ولایت و امامت حضرت علی (ع) در بین مردم معروف و مشهور شده است ،

بخشی از خطبه بلند و پُر مضامین پیامبر خدا (ص) است که در هیجدهم ذی حجه سال دهم هجری قمری بیان گردید .

این خطبه دارای بخش های مختلفی است که مطالعه و تفکر در آن ها انسان را با حقایق فراوانی آشنا می سازد.

شایسته دیدم در عید غدیر امسال ترجمه متن کامل این خطبه را در اختیار کاربران ارجمند قرار دهم .

 امید است خدای بزرگ همه ما را در زمره ولایتمداران حضرت علی (ع) و پیروان مکتب اهل بیت (ع) قرار دهد.

 متن خطبه بدین شرح است :

 

8zhiwb9fxnsp5w7bunq.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم

ستایش خداوندی را که در یگانگی، والا و در بی­همتایی، نزدیک و در اقتدار شکوهمند، و در ارکان خود بسی بزرگ است. دانشش بر همه چیز احاطه دارد و حال آنکه او در مقام خوش است و آفریدگان، همگی مقهور قدرت اویند. بزرگی که پیوسته بوده و ستوده­ای که همیشه خواهد بود. پدید آورنده آسمانهای بلند و گستراننده گستره شده­ها و فرمانروای مطلق زمینها و آسمانهاست و بی­اندازه پاک و بینهایت پاکیزه است. پروردگار فرشتگان و روح­القدس و نسبت به هر آنچه آفریده، فزونبخش است و چه ساخته و پرداخته، غرقه عطا و فضل اویند. هر دیده­ای را می­بیند، و هیچ دیده­ای را توان دیدار او نیست.

بزرگوار و بردبار و بخشنده ایست که رحمتش همه چیز را فرا گرفته و منعمی است که بر همه مخلوقات منت دارد.
در اجرای کیفر مجرمان شتاب نمی­کند و به عذابی که در خور آنند تعجیل نمی­نماید. به اسرار نهان و به سویداء سینه­ها آگاه است و هیچ رازی از او پوشیده نیست و هیچ امر پنهانی او را به اشتباه نمی­افکند.
بر همه اشیاء، محیط و بر همه چیز، چیره و بر هر نیرویی غالب و بر هر کاری تواناست. نیست مانندی برایش و حال آن که او پدید آورنده همه موجودات است از نیستی. جاودانی که به عدل، پایدار است و خدایی جز او نیست. سرافراز و حکیم و والاتر از آنکه به دیده­ها مشهود گردد و لیکن او هر دیده­ای را در می­یابد و بر هر چیز دقیق و آگاه است.
به دیده هیچ بیننده در نیامده تا وصفش ممکن شود و احدی را از چگونگی پیدا و پنهانش آگاهی نیست مگر به همان مقدار که خود (عزّوجلّ) از خویشتن خبر داده است.
و گواهی می­دهم: او خدایی است که هستی، آکنده قداست اوست و آغازِ بی آغاز و انجام بی فرجام (همه هستی) به نور او احاطه شده است.
فرمانش بی مشورت مستشاری جاری و نافذ است و قضا و تقدیرش بی مدد همکاری، بر کائنات حکومت دارد و در تدبیر امر خلقش، هیچ نقص و بی نظمی نیست.
موجودات را بی آنکه نمونه­ای از پیش داشته باشد، ابتکار و خلقت فرمود و بدون کمک هیچ یاوری آنها را بیافرید و در این هنگامه نه او را رنجی و نه نیازی به چاره سازی بود. به ایجاد خلق اراده نموده پس خلق، خلعت هستی یافتند و (به نور وجودش) آشکار شدند. پس اوست خدایی که معبودی جز او نیست، آن (خدایی) که به صنع خود، اتقان و استواری داد و در مصنوع خود، حسن و زیبایی نهاد. دادگریست که هرگز ستم نکند و بزرگواریست که کلیه امور به او باز می­گردد.

ادامه خطبه را در این آدرس مطالعه فرمایید : http://ghadirekhom.com/modules/content/?id=1


 


ارسال شده در توسط سید تقی واردی

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلب القلوب و الابصار ، یا مدبر اللیل و النهار ، یا محول الحول والاحوال ، حول حالنا الی احسن الحال .

در آغاز ، خدای را سپاس می گویم که توفیق درج این مقال را به من عنایت کرد و درود و سلام می فرستم به روح پاک پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) و ارواح طیبین امامان معصوم و اهل بیت عصمت و طهارت ( علیهم السلام ) و درود و سلام ویژه به محضر منجی عالم بشریت حضرت حجت بن الحسن العسکری ، مهدی صاحب زمان (ع) .

5rp3njiskmzbrp4516zj.jpg

 

بامدادان که تفاوت نکند لیل و نهار              خوش بود صحرا و تماشای بهار     

بلبلان وقت گل آمد که بنالند از شوق           نه کم از بلبل مستی تو ، بنال ای هوشیار

وقت آن است که داماد گل از حجله غیب           به درآید که درختان همه کردند نثار                

باش تا غنچه سیراب دهن باز کند            بامدادان چو سر نافه آهوی تتار             

باد بوی سمن آورد و گل و نرگس و بید            بدر دکان به چه رونق بگشاید عطار                

عقل حیران شود از خوشه زرین عنب            فهم عاجز شود از حقه یاقوت انار                 

تا نه تاریک بود سایه انبوه درخت          زیر هر برگ چراغی بنهند از گلنار            

آب در پای ترنج و به و بادام روان            همچو در زیر درختان بهشتی انهار          

پاک و بی عیب خدایی که به تقدیر عزیز          ماه و خورشید مسخر کند و لیل و نهار ( سعدی شیرازی )

عید سعید بهار و جشن نوروز را به تمامی هم میهنان عزیز به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی و خانواده های معزز شهدا تبریک و تهنیت عرض می کنم.

به راستی یک سال گذشت و وارد سال تازه می شویم و در واقع یک سال از عمر ما و از عمر زمین گذشت و وارد سال تازه ای از عمرمان می شویم . یک سال از مدت انتظار فرج مولایمان حضرت حجت گذشت و وارد سال جدید انتظار شدیم و از این بابت خوشحالیم شاید سال جدید توفیق زیارت یار را داشته باشیم .امام جعفر صادق (ع) در روایتی فرمود : در هر روز نوروزی ، ما آرزوی فرج داریم . چرا که آن ، از روزهای ما و شیعیان ماست.

n1jugli6oelqiba4gx0e.jpg

 ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی      از این باد ار مدد خواهی چراغ دل بر افروزی

به هر روی سال جدید را سال بهروزی و سربلندی ملت شهید پرور ایران می دانم و از خدای بزرگ می خواهم همه مارا به توفیقات بزرگتر و سعادتمندی بیشتر عنایت نماید.

 


ارسال شده در توسط سید تقی واردی

بسم الله الرحمن الرحیم و انه خیر ناصر و معین

  

در انقلاب و بهمن    یکی شدیم تو ومن

به هم زدیم بساط     جفا و ظلم دشمن

به کوری چشم شاه     زمستونم بهار شد

به جای سوز و سرما    گل ها چه بیشمار شد

 

eax3660v0p2t7wj9izxj.jpg

 

                           تاریخ را از دیدگاه های مختلف می توان مورد بحث و بررسی قرار داده و آن را از زاویه های گوناگون نگریست ولی انقلاب اسلامی را که بزرگترین حادثه قرن چهاردهم هجری است علاوه بر نگرش های عقلانی و بشری باید از زاویه های عرشی و قرآنی نیز نگاه کرد.

قرآن مجید هنگامی که حوادث بزرگ و موفقیت های مثبت مردم را بیان می کند از آنان می خواهد که آن را به عنوان یک نعمت الهی دانسته و در برابرش خدای بزرگ را شکر کنند .

در جایی خطاب به مومنان آمده است : یا ایها الذین آمنوا اذکروا نعمت الله علیکم . ( سوره مائده ، آیه 11 ) و در جای دیگر به همه مردم خطاب کرد و فرمود : یا ایها الناس اذکروا نعمت الله علیکم . ( سوره فاطر ، آیه 3 ).

 یعنی علاوه بر مومنان و پیروان مکتب توحیدی ، همه مردم باید خدا را شاکر باشند که آن پیروزی بزرگ را نصیبشان کرده است .

پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره ) نه تنها برای شیعیان کشور بلکه برای همه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان این مرز و بوم عزت و سر بلندی آورده است و بدین جهت همه ما باید خدای بی همتا را شاکر باشیم .

شکر نعمت الهی بر این است که قدر انقلاب را شناخته و برای تحقق اهدافش همیشه در تلاش باشیم .یکی از راه های شکر گزاری حضور فعالانه در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن است که نشان دهنده حضور ملت در صحنه و حمایت از انقلاب و نظام اسلامی ایران عزیز است .

الحمد لله امسال حضور مردم در راهپیمایی عظیم 22 بهمن بسیار چشمگیر و دشمن شکن و شاید در بین تمامی راهپیمایی های کشور بی نظیر بود . در ادامه مطلب به تصاویر راهپیمایی قم توجه فرمایید. 

 در پایان این عید عظیم را به رهبر معظم انقلاب اسلامی ، خانواده های معزز شهیدان و تمامی ملت ایران تبریک عرض می کنم .

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط سید تقی واردی

باده بده ساقیا، ولى ز خمّ غدیر 

 چنگ بزن مطربا، ولى به یاد امیر
تو نیز اى چرخ پیر بیا ز بالا به زیر
داد مسرّت بده، ساغر عشرت بگیر
وادى خم غدیر منطقه نور شد
یا ز کف عقل پیر تجلّى طور شد
یا که بیانى خطیر ز سر مستور شد
یا شده در یک سریر قران شاه و وزیر

(غروى اصفهانى ، شیخ محمدحسین معروف به کمپانى )

6uktlmdwe7d48eopj2ke.jpg

روز هیجدهم ذی حجه سالروز عید غدیر و عید الله اکبر است . این عید سراسر مسرور را به ساحت قطب عالم امکان ، منجی انسان حضرت حجت بن الحسن العسکری (ع) و به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای و تمامی مراجع عظام و علمای اعلام و سادات بنی الزهرا (ع) و ذراری علی مرتضی (ع) تبریک و تهنیت عرض می کنم.

در چنین روز فرخنده ای پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد (ص) از جانب خداوند متعال ( با این آیه شریفه : یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک ، و ان لم تفعل فما بلغت رسالتک ، والله یعصمک من الناس ( سوره مائده آیه 67 ) ) مأموریت یافت در بازگشت از سفر حجة الوداع در سرزمین جحفه و در مکانی به نام " غدیر خم " ( مکانی بین راه مکه و مدینه ) حضرت علی بن ابی طالب (ع) را به عنوان ولی امر و امام امت و جانشین خویش منصوب فرماید.

آن حضرت دستور داد تمام حاجیان و همراهان وی در هوای گرم و سوزان جحفه توقف نموده و از جهاز شتر منبری ساخت و بر فراز آن رفت و خطبه بلیغی برای مسلمانان قرائت کرد و سپس حضرت علی (ع) را به نزد خود خواند و دست وی را با دست خویش بلند کرد و فرمود :

 من کنت مولاه فعلی مولاه ، اللهم وال من والاه ، وعاد من عاداه وانصر من نصره ، واخذل من خذله.

پس از پایان خطبه دستور داد برای حضرت علی (ع) خیمه ای بر پا کنند و همه حاضران در درون آن خیمه با حضرت علی (ع) به عنوان جانشین رسول خدا (ص) و نخستین امام امت اسلام بیعت کنند.

jafreh7vpcvnx9aaofn.jpg

نقشه جغرافیایی غدیر خم

بدین گونه رسول خدا (ص) به امر پروردگار متعال نگذاشت پس از وی رسالت منقطع و مردم بی رهبر بمانند. آن حضرت رسالت و نبوت را به امامت و ولایت متصل نمود و تا دنیا برقرار است ولایت و امامت استمرار دارد. 

این واقعه مهم و عظیم دینی ، اگر بر اساس منویات رسول خدا (ص) ادامه پیدا می کرد و به درستی در جامعه محقق می گردید ، وضعیت مسلمانان و پیروان دین مقدس محمدی این چنین نمی ماند و هم اینک مسلمانان در قله تمدن ، علم ، فرهنگ و اقتدار و قدرت بودند و چه بسا پرچم مقدس " لااله الا الله و محمد رسول الله " بر فراز تمام کاخ ها و ساختمان های دنیا به اهتزاز در می آمد.

افسوس و صد افسوس که دنیا طلبان و غیر شایستگان با نادیده گرفتن فرمان خدا و دستور صریح پیامبر خدا (ص) مانع تحقق منویات پیامبر (ص) شده و با اتنخاب افراد نالایق و ناخالص جلوی رشد و شکوفایی اسلام و مسلمین را گرفته و مسبب تمام رنج و بلاهایی که بر سر پیروان دین محمدی آمده و خواهد آمد ، شدند.

علمای اسلامی در باره حدیث غدیر کتاب ها و مقالات فراوانی نوشته اند و آن را از طرق مختلف و متعدد در حد تواتر به اثبات رسانده اند و بعید است برای کسی هنوز شک و شبهه ای باقی مانده باشد ، مگر کور دلان و متعصبان و افراطی گرایان که سهمی از عقل و منطق نبرده اند و خواسته های نفسانی و شیطانی خویش را با توپ و تانک و انفجار و کشتار مردم به کرسی می نشانند همانند اسلاف جنایت کار خویش.

از میان شیعیان ، علامه امینی بهترین و مستدل ترین کتاب در باب حدیث غدیر را با نام " الغدیر " به رشته تحریر در آورد و خدا می داند که این کتاب عظیم چه خدمت های بزرگی به مکتب اسلام و مکتب اهل بیت (ع) نمود و باعث استبصار و هدایت بسیاری از مخالفان اهل بیت (ع) گردید.

از علمای اهل سنت تعدادی کتاب مستقل در باره حدیث غدیر تالیف نموده و بسیاری از آنان هم در ضمن کتب روایی و یا تاریخی خویش آن را ذکر کردند.

برخی از افرادی که کتاب مستقل نوشته اند ، عبارتند از : ابوسعد مسعود بن ناصر سجستانی با نام " الدرایة فی حدیث الولایة " ، محمد بن جریر طبری با نام " الرد علی الحرقوصیة " ، ابوالقاسم عبید الله بن عبد الله حسکانی با نام " دعاء الهداة الی اداء حق الموالاة " ، ابوالعباس احمد بن سعید بن عقدة حافظ با نام " حدیث الولایة " ، عالم دیگری از اهل سنت در کتابی به نام " الخلاص " که آن را " النشر والطی " نیز نامیده و سید بن طاووس فرموده که خود مباشرتا آن را دیده و مطالعه نموده است.

اما آن هایی که در ضمن کتاب های خویش این حدیث شریف را آورده و از طرق متعدد به اثبات رسانده اند ، تدادشان بسیار فراوان است که بخاطر پرهیز از اطاله کلام تنها نام چند نفر را ذکر می کنم :

ابن عساکر در تاریخ دمشق ، ج 2 ، ص 26 / ذهبی در میزان الاعتدال ، ج 2 ، ص 303 / طحاوی در مشکل الآثار ، ج 2 ، 307 / ابن کثیر در البدایة و النهایة ، ج 5 ، ص 211 / ابن حجر در لسان المیزان ، ج 2 ، ص 379 / ابن حجر در الاصابة ، ج 2 ، ص 414 / متقی هندی در کنز العمال ، ج 12 ، ص 258 و ج 15 ص 115 / خوارزمی در المناقب ، ص 115 / سیوطی در الخلفاء ، ص 169 و ....

 


ارسال شده در توسط سید تقی واردی

شب پانزدهم شعبان از شب های با فضیلت سال است و پس از شب قدر، افضل لیالی است و خداوند سبحان این شب را به بندگانش ارزانی داشت، تا روح و روان خویش را پالایش و گذشته ناپسند خویش را جبران و اصلاح کنند.

 امام جعفرصادق(ع) فرمود: از پدرم امام محمدباقر(ع) درباره فضیلت شب نیمه شعبان پرسیده شد و آن حضرت در پاسخ فرمود: این شب، پس از شب قدر، افضل شب ها است. در این شب، خداوند سبحان فضل خویش را بر بندگانش عطا می کند و به کَرَم خویش، آنان را می آمرزد. پس تلاش و کوشش کنید در این شب برای تقرب به خدا، زیرا خداوند سبحان بر خودش لازم دانسته است که هر کسی از وی حاجتی خواهد، وی را رد نکند و حاجتش را اجابت نماید، مگر آن که معصیتی را از وی بخواهد.

شب نیمه شعبان، شبی است که خداوند متعال آن را در ازای شب قدر که برای پیامبر(ص) قرار داده بود، برای ما اهل بیت(ع) قرار داده است. پس تلاش کنید در نیایش و ستایش پروردگار متعال، زیرا هر کسی در این شب، صد بار تسبیح ]سبحان الله[، صد بار حمد ]الحمدالله[، صد بار تکبیر ]الله اکبر[ و صد بار تهلیل ]لا اله الا الله[ خواند، خداوند سبحان تمام گناهان گذشته اش را می آمرزد و حاجت های دنیا و آخرتش را برآورده می کند. چه حوائجی که از خدا بخواهد و چه حاجت هایی که از خدا نخواهد ولی به آن ها یاز داشته باشد، خداوند سبحان تفضّلاً تمامی حاجت هایش را برآورده می کند.(1)

به هر روی، این شب عزیز و شریف، شب مغتنمی برای بندگان و صالحان است و از آن می توانند بهره های وافر یابند.

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط سید تقی واردی

 

بسم الله الرحمن الرحیم  

یا مقلب القلوب والابصاریا مدبر اللیل و النهاریا محول الحول والاحوال

حول حالنا الی احسن الحال

 

            

بار دیگر عید باستانی نوروز از راه رسید و دشت و دمند را پُر از لاله و گل نمود و بوی بهاری ، دل های آدمیان را سرمست از طبیعت بکر خدایی کرد . 

 آری ، جشن نوروز فرا رسید و با ربیع اسلامی در هم آمیخت و بهار طبیعت را در بهار معنویت عجین نمود و انسان را به توانایی و قدرت لایزال الهی به شگفتی وا داشت . 

من این عید گرانمایه را به ملت شریف و سربلند ایران ، به ویژه به رهبر فرزانه و فاطمی نژاد آن یعنی آیت الله خامنه ای تبریک و شاد باش عرض می کنم و برای مردم بیدار و هوشیار کشور و مسئولان و دست اندرکاران امور مملکتی آرزوی موفقیت و بهروزی دارم . 

بهره مندی از عید و در واقع درک حقیقی آن نیاز به تمهیدات و مقدماتی دارد که مهمترینش صیقل دادن جسم و روح از ناپاکی ها و نا خالصی هاست . امام علی بن ابی طالب (ع) در حدیثی فرمود : کل یوم لایعصی الله فیه فهوعید.
یعنی : هر روزی که در آن نافرمانی خداوند نشود آن روز ، عید است.(نهج البلاغه، حکمت 428 )

امام جعفر صادق (ع) نیز فرمود : هرگاه عید شود غسل کن ، پاکیزه ترین جامه هایت را بپوش و با خوشبو ترین عطر ها خود را معطر ساز و خوب است آن روز را روزه باشی . ( وسائل الشیعة ، ج5 ، ص288 ). 

                                                        

در پایان ، توجه عزیزان را به نکاتی چند در حرمت و قداست این عید سرور آفرین جلب می نمایم : 

1) حلال و حرام خدا همیشگی است و استثنا پذیر نیست . بدین جهت دید و باز دید ها ، ما را از واجبات ( مانند نماز و... ) باز ندارد و به گناه ( مانند دروغ ، غیبت ، اختلاط نامحرمان در مجلس واحد ، گوش دادن به موسیقی های حرام و... ) نکشاند .  

2) در دید و باز دیدها قصد قربت نموده و در درجه اول از پدر و مادر و بستگان نزدیک شروع کنیم و سپس به همسایگان و دوستان و همکاران و سایران سرایت دهیم . 

3) بسیاری از بیماری ها از خوردنی هاست . تلاش شود در این ایام در خوردن و آشامیدن زیاده روی نکنیم . علاوه بر این که پُر خوری کسالت آور است و حال و هوای عبادت را از انسان سلب می کند . 

4) بازاریان و فروشندگان انصاف را مراعات و به بهانه شب عید ، کالا و اجناس را گران نفروشند . زیرا ایام عید ایام دوستی و مهربانی به یکدیگر است ، نه چپاول و غارتگری . 

5) متمکنان و سرمایه داران به فکر تهی دستان و بیچارگان باشند و به طور ناشناخته به آنان کمک های مالی نموده تا آنان نیز به مانند سایرین در این عید شاد باشند .


ارسال شده در توسط سید تقی واردی

 

 یاد نعمت های الهی 

22 بهمن روز به یادماندنی سال و بی تردید بخاطر برکات فراوانش از ایام الله می باشد که گرامی داشت آن ، بر اساس فرموده قرآن مجید(یا ایّها الذین آمنوا اُذکروا نِعمةَ الله علیکم اِذ هَمّ قوم اَن یبسطوا اِلیکُم اَیدیهم ... ) لازم و از تکالیف مؤمنان است . در این روز باید شکر نعمت های الهی را بجا آورد و بخاطر خرسندی اش عبادت و طاعت را فزونی داد . 

آری ، 22 بهمن روز جشن و شادی ملت ایران است . چه این که در این روز اراده و خواسته آنان که برخاسته از افکار و باورهای دینی و مذهبی و در واقع اراده خدایشان  بود ، بر اراده اهریمنی و خواسته های ابلیسی پیروز گردید و نام آنان و نام میهنشان را شُهره آفاق و در سراسر جهان پر تُو افکن نمود . 

جا دارد از معمار بزرگ انقلاب اسلامی ، پایه گذار نظام جمهوری اسلامی ، پیر خردمند و رهبر حق جویان عالم ، حضرت امام خمینی (ره) و ره پویان راه او ، چه آنانی که روحشان در این قفس مادی ماندنی نبوده و به آسمان پرواز و به عرشیان پیوستند و چه آنانی که در کُره خاکی ادامه حیات داده و در راهشان ثابت قدم مانده و در خدمت به ملت سر افراز جوش و خروش مضاعفی پیدا می کنند ، یادی کرده و بر آنان درود و سلامی داشته باشیم .

 هم چنین باید از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ، حضرت آیت الله خامنه ای یادی نموده و از وی تقدیر و تشکر ویژه نمود . زیرا راه امام راحل را ادامه داده و در رهبریت خویش رضایت ملت را که رضایت خالق است ، تحصیل نموده است .

بر همه پدید آورندگان این نهضت و بر ره پویان راهشان درود می فرستم . درود . درود . درود .     


ارسال شده در توسط سید تقی واردی
   1   2      >